Zaznacz stronę

Zofia Barańska

10 lat temu po raz pierwszy wyruszyłam w samotną podróż po Azji – do Indii i Nepalu. Przez kilka miesięcy zdobywałam ośnieżone przełęcze Himalajów, uczyłam się staroindyjskich technik masażu i odkrywałam bogactwo azjatyckiej kultury. Na piechotę zdobywałam wiedzę na temat skutecznej komunikacji i zarządzania sobą. Od tego czasu przemierzyłam kilka tysięcy kilometrów z czego ponad 2500 km pieszo, z plecakiem, po takich krajach jak Bangladesz, Indie, Kirgistan, Rosja, Ekwador.

Od 2007 prowadzę i projektuję szkolenia dla biznesu. Doświadczenia z podróży i prowadzenia własnej firmy przekuwam  na rozwiązania szkoleniowe.  W moim życiu prywatnym i zawodowym najważniejsze były zawsze dwa elementy: inspiracja, którą czerpałam ze spotkań z ludźmi, gór i podróży  oraz  przekonanie, że każdy z nas powinien szukać własnych rozwiązań i odpowiedzi.

Widać to wyraźnie w mojej pracy z klientami: inspiruje ich do działania i budowania własnych rozwiązań na potrzeby swoje i zespołów, w których pracują. Nie daje gotowych rozwiązań – pytam, pomagam zmienić perspektywę, zmuszam do refleksji. Moje szkolenie są podróżą – nie ma tu miejsca na schematy czy gotowce – jest miejsce na doświadczenie i intensywna prace nad rozwiązaniami.  Jednym z moich ulubionych narzędzi jest Open Space Technology.

Przenosicie Service Desk z jednego kraju do drugiego? Budujecie zespół od zera, szukacie pomysłu na to jak wykorzystać kreatywny potencjał zespołu do działań CSR a może chcecie wypracować standardy komunikacji dla międzykulturowego zespołu, by zwiększyć jego efektywność? Nad takimi wyzwaniami pracuje z klientami na co dzień.  

Drugim ważnym dla mnie obszarem jest przywództwo na scenie. Na scenie każdy z nas jest liderem. To przywilej i odpowiedzialność. Od 7 lat dziele się swoimi doświadczeniami  podczas konferencji m.in. dla branży energetycznej oraz dla branży IT. Pracuję z moimi klientami  nad autentycznością na scenie. Pokazuję, jak przełożyć ich unikatowe doświadczenia na wyjątkową prezentację a potem zadbać o warsztat.

Inspirują mnie ludzie biznesu tacy jak Jack Welsh, Muhammad Yunus czy Bill Gore i podróżnicy tacy jak Marek Kamiński czy Ernest Schackleton. Każdy z nich zadawał ważne pytania i budował markę przywództwa nie w oparciu o sprawdzone modele ale o własne doświadczenie, wszyscy myśleli systemowo, doceniali wartość skutecznej komunikacji i tworzyli wartość dla siebie i innych.

PL   EN